Sunday, May 31, 2009

MATAHARI, JANGAN TERBENAM DULU....

Matahari,
Bayu bertiup ketelingaku,
Bersama khabar baru,
Katanya, cahayamu sedikit malar.....
Pada rumput ini aku terus rebah,
Masa seolah terhenti,
Tertanya, matahari kan terik sinarnya...?

Matahari,
Aku lantas datang menjengah,
Dari tanah berbeza sempadan,
Maaf, aku terlewat tiba...

Matahari,
Pancarkan kembali sinar terangmu,
Untuk flora yang perlukan cahaya,
Terpenting, untukku yang rindukan panasmu...

Matahari,
Terikmu sebenarnya untuk semua,
Untuk semua yang dibawahmu,
Aku hanya satu entiti,
Menumpang cahaya untuk terus bernyawa.

Matahari,
Jangan terbenam dulu....
Aku benar-benar perlukan cahayamu,
Tanpa cahaya, siangku umpama malam.....


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home