Sunday, May 31, 2009

EGO, JANGAN KAU PERGI

Ego,
Temankan aku di sini
Lindungi aku dari iri hati
Hati mereka yang konon-kononnya suci.

Ego,
Selamatkan aku dari semua orang
Orang yang kata sayangkan aku
Tapi sebenarnya menyindir aku

Ego,
Setialah di dalam diri
Sebagaimana setianya hamba pada tuan
Sepertimana setianya kasih pada cinta

Ego,
Kerana kaulah aku terselamat
Terselamat dari siksaan mereka
Siksaan mereka yang mengaku mulia.

Ego,
Kerana kaulah aku masih lagi kuat bernafas
Tatkala cacian menjadi makanan pagiku
Tatkala makian menjadi santapan malamku
Tatkala hamunan sebati dalam minumanku

Ego,
Ketika semua jijik dan keji dengan engkau
Kau tetap setia pertahankan aku.

Ego,
Pada mereka engkau mungkin jahat,
Tapi engkau yang selalu dibuli...siapa sebenarnya jahat?
Pada yang mengaku bijak engkaulah sezalim-zalim sifat
Tapi engkau diam sekadar memandang...siapa sebenarnya lebih bijak?
Pada yang menempelak engkau mungkin dihina
Tapi aku sedar engkau berkata yang benar.... siapa yang sepatutnya dihina?

Ego,
Engkau memang hebat...
Kerana itu engkau selalu ditentang....
Mereka sebenarnya cemburu...
Tapi ego untuk mengaku....

Ego,
Bertahanlah... untuk seorang aku.


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home