Monday, May 25, 2009

MENCARI "KAMI"

sebelum aku terlelap sendirian aku terfikir. aku terfikir..terfikir selama ini wujudkah aku dalam diri sesiapa..dan wujudkah sesiapa dalam diri aku.. sesiapa yang bukan lagi aku, engkau, atau dia... tetapi sesiapa yang bersatu menjadi "Kami".. Mungkin ianya pernah ada, tapi sudah luput tempohnya. mungkin juga masih dalam proses menjadi "kami'..tidak mustahil selama ini tidak pernah pun ada istilah tersebut untuk aku..

masihkah ada yang sanggup mengaku "kami" jika suatu hari nanti aku terhumban ke lembah gagal. Adakah lagi istilah "kami" jika ditakdirkan aku lemas dlm lautan tercemar... dan jika aku terpesong di hutan gelap, sanggupkah "kami" menyelamatkan aku...aku terfikir..

atas apa yang pernah aku lalui, segala apa yang sedang aku alami, pada sesuatu yang mungkin aku hadapi, membuatkan aku terlalu percaya tidak akan ada "kami" untuk aku... walaupun menjadi harapan dan angan2, ia bagai sesuatu yang "tidak mustahil namun terlalu sukar.."


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home