Friday, May 15, 2009

KISAH CINTA BIASA BIASA JER...

(originally posted on February 9, 2007)

hari ni hari jumaat, esok sabtu.. Jadi ramailah yang dah berkira kira tentang apa aktiviti yang hendak dilakukan pada hujung minggu. Memandangkan ramai diantara mereka yang bekerja mungkin duit gaji masih lagi berkepuk dalam wallet, maka makin luas pilihan aktiviti yang mungkin boleh dilakukan, memangdangkan wang ringgit bukan lagi suatu halangan bersuka ria. dan pada mereka yang tiada kelebihan itu, mungkin sedikit terganggu, namun yang pasti tidak akan mencacatkan perancangan berhujung minggu mereka..

pada mereka yang suka berhibur, mungkin pusat pusat hiburan menjadi pilihan.. kalau di ibukota, bagi aku yang kurang arif tentang kota metropolitan penuh kejutan nie, bukit bintang mungkin menjadi hotspot untuk mengisi aktiviti malam minggu mereka. baik bagi remaja yang setelah seminggu berulang alik ke kuliah, menyiapkan nota serta tugasan, malam minggu adalah masa untuk mereka merehatkan minda.. pada mereka yang berkerja mungkin cuti hujung minggu dijadikan peluang untuk bersosial sesama teman, bercerita tentang tekanan kerja atau mungkin gosip terbaru di pejabat..

macam macam yang boleh mungkin dilakukan. mungkin yang menonton wayang, mungkin ada yang sekadar menghabiskan masa bersama komputer riba sambil menikmati latte@starbucks kegemaran mereka. mungkin juga ada yang lebih suka bersosial di pusat pusat hiburan tertentu…clubbing bersama kawan kawan. kata mereka, sambil bersosial sambil ber’exercise’.. tapi janganlah sampai melanggar batas dan etika.. tak ketinggalan yang menggunakan masa cuti nie untuk berjumpa teman tersayang,melepaskan rindu melempiaskan nafsu…hehehe… "bersiar siar" di pusat membeli belah sambil berpimpin tangan serta bercerita kisah mereka… tahniah….

memandangkan bulan februari adalah bulan kasih sayang,atau lebih tepat pada 14 februari (rabu) adalah hari kasih sayang, bagi mereka yang sudah mempunyai teman tersayang,mungkin hari minggu digunakan untuk merancang dan mencari idea apa yang hendak dilakukan pada hari tersebut. hadiah apa yang hendak berikan, kad yang bagaimana yg harus diselitkan bersama, serta gimik yang sepertimana yang hendak dibuat agar pada hari tersebut berjalan denga sempurna dan bermakna.. mesti pening kan.. mesti ramai yang sibuk ke kedai bunga dan kedai cenderamata. tempahan dinner di beberapa tempat juga mungkin telah penuh. alangkah beruntungnya bagi mereka yang pasanganya telah merancang sesuatu yang istimewa pada hari istimewa tersebut. diharapkan kegembiraan itu kekal buat mereka.

namun, tak kurang juga yang tidak melakukan apa apa, dan merasakan hari tersebut sama sahaja seperti hari yang lain. tiada apa yang istimewa. jika itu berlaku, pada mereka yang mengharapkan sesuatu istimewa dari teman mereka, janganlah terlalu sedih.. buat lah sesuatu untuk mereka pula, jangan hanya menunggu… betul tak??

tapi apa yang penting, tunjukkanlah kasih sayang itu pada insan yang kita sayangi.. samada melalui lisan atau perbuatan. bukan hanya pada bulan kekasih, bukan hanya pada 14 februari, tetapi pada setiap masa….

pada semua, selamat berhujung minggu. yg nak berpoya poya, cucuk cucuk langit, selamat bergembira. yang xder buat apa apa, sekadar berehat di rumah, selamat beristirehat….


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home