Tuesday, August 25, 2009

3rd DAY OF RAMADHAN

hari ke-3 puasa.

pagi2 jam sepuluh dah bangun. semangat nak antar kereta. tup2, "eh, mana pulak kete aku nie..?". owh.. kakak guna skejap keluar ada urusan. jam 11.30 baru samapi ke pusat servis.



"encik, kete nie xpernah tukar bateri lagi kan. saya syorkan tukar. tukar bateri, buat balencing, brake pad, bla..bla..bla....So encik total semua RM429." gulp....telan air liur skejap. kete kecik, tapi....



sejam....tak siap lagi.

2 jam...xder panggilan lg.

3 jam...aku dah terlelap. but still, belum siap lagik kereta.

4.15ptg..... "encik, saya dari Perodua servis. bunyi bising tue tu sebab ada masalah bearing. so, kita kena tukar. so new total wud be...erm RM 600 lebih. nanti bila dah selesai kita akan call encik untuk amik kete..terima kasih".

huh..??? blank skejap. macam tak berapa nak percaya.



habis beratus, tunggu berejam. bila dapat masalah yg sama juga timbul. hurm.... belilah barangan buatan Malaysia. kalau bukan kita, sapa lagi nak support produk tempatan.



juadah berbuka..?? kutiew sup. sedap makanannya....

tempat berbuka..?? bangkok house, pj. selesa tempatnya....

dengan siapa..?? ahli keluarga semua dah balik kg....



xder mood....

perut kenyang....



jumpa geng sekapal, terus senyum sampai ke telinga.

berceloteh siapa paling hebat.

berborak siapa paling diva.

dah tentu bukan aku... :)


hari ke-3 puasa....


-budak mengamuk-



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home