Thursday, December 3, 2009

DIA PERMATA HIJAU

permata berkilau
impian semua yang punya nafsu
yang cantik sudah tentu tinggi nilainya
hanya yang kaya berhak dan mampu
miliki permata satu dalam sejuta

permata hijau
di dekatnya aku jadi lemah
di dekatnya aku semacam lelah
di dekatnya aku tidak tentu arah

dan permata hijau
pada sentuhnya aku terus mengalah
pada sentuhnya aku terus pasrah
pada sentuhnya aku hilang segala amarah
silau terangnya aku tewas lalu rebah

aku manusia punya tenaga
insan yang tinggi waras akalnya
punya kudrat dan semangat

aku masih dambakan sinar permata
sebagai hiasan nafsu dunia
aku masih hargai tingginya nilai permata
lambang kuasa dan kemewahan jiwa

persembahkan padaku satu

tapi bukan permata hijau
walau ia punya kuasa
walau ia penuh azimat
kerana kuasa dan azimat itulah
hatiku nazak berderai dihempasnya
kerana kuasa dan azimat itulah
hatiku pernah mati dibunuhnya

permata hijau itu
buang ia jauh dari tubuh dan jiwaku.


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home