Thursday, November 26, 2009

CHAR KUEW TIEW

semalam aku makan char kuew tiew kat area belakang Seremban 2. dan teh o ais limau. tapi amat hampa, bila makanannya tak sedap, dan airnya terlalu manis. kecewa. dan selalunya, kalau gerai2 makanan yang tak menepati citarasa tekak aku nie, aku tak akan pergi lagi dah tempat tue. lebih baik makan ayam goreng McD, walaupun kolesterolnya tinggi, tapi rasanya dijamin sedap.

tapi untuk gerai char kutiew yang satu ini, walaupun makanannya tak sedap, aku akan makan di gerainya lagi. kenapa..?? sebab aku kesian pulak tengok "tauke" kedai tue a.k.a tukang masak. seorang perempuan berumur pertengahan yang sedang sarat mengandung. kesian pulak aku tengok......

ingat, mahal tak semestinya sedap. murah tak semestinya tak sedap. kadang-kadang(aku rasa selalunya) yang mahal itu hanya pada kedai dan pinggan mangkuknya, bukan pada makanannya.

p/s: nak makan mi racun kat Batu Pahat.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home