Tuesday, September 22, 2009

PUKUL ANAK SINDIR MENANTU

aku masih ada mak bapak
yang kandung bukan yang tiri
tapi dalam ahli keluarga
ada jugak yang bawak masalah

saudara mara memang ramai
yang cakap besar yang tak nak kalah
semua jenis perangai ada
tapi semua tu keturunan aku juga

aku tak bawak kete besar eh
eh silap, aku kete pun tak ada
yang bawak ke hulu ke hilir tu
kalau nak tau bukan aku punya

kete pun tak ada
rumah apatah lagi
duduk rumah besar macam istana
tapi itu rumah siapa

masa belajar basikal pun aku tak ada
nak guna komputer kena menapak pergi makmal
orang lain puasa 6 tapi aku puasa 30
berbuka dengan megi siap patah dua

orang lain keje gaji dah 5-6 angka
aku keje baru nak mula tapak
baru nak merangkak cari rentak
tapi adatlah sekarang zaman kerjaya

nak aku citer zaman aku kena belasah...??
sejarah kena ratah dekat asrama..??
nak dengar aku kena maki dengan pengarah..??
ataupun kisah aku kena ugut dengan kontraktor...??
tak pun drama aku kena "puji" dengan Orang Kenamaan..??
kisah kena sergah dengan VIP pun ada..nak tak..??

tak cukup..??
aku ada koleksi zaman sekolah rendah
menapak ke sekolah bulan-bulan puasa
jadi peserta RMT sekolah
tak nak tanya apa dalam beg sekolah??
keropok dan kerepek nak jual kat budak-budak kaya

aku pun susah
tapi tak pernah la nak jaja sini-sana
sebab aku dah kata
dengan aku jangan nak drama-drama...!!!


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home