Tuesday, September 1, 2009

NAK SANGAT..? NAH AMBIK..!!

aku bukanlah rajin
lebih tepat aku sebenarnya pemalas
tapi bila mahukan sesuatu
aku usaha sedaya upaya
mungkin lebih dari orang biasa
usaha itu tangga kejayaan.

orang kata aku macam budak sekolah
sebab tu temuduga tak lepas-lepas
tapi kalau aku nak, aku nak jugak
biarlah keluar airmata darah sekalipun
biarlah sampai pecah otak pun aku tak kisah
orang lain sekali lalu jer, terus naik pangkat
aku sampai 7-8 kali, pun masih sangkut
nasib baik lepas, itupun nyawa-nyawa ikan

perwatakan romantis..?? memang bukan aku
asyik nak mengamuk, sikit-sikit naik angin
tak kuasa nak jiwang-jiwang
tapi kalau aku dah suka
tengah malam?
atas gunung?
seberang laut?
semua aku sanggup redah
sesat jalan boleh tanya orang
tayar pancit boleh ganti baru
duit abis boleh swipe credit card
tak larat nak drive..? aku boleh naik bas!!!

itu aku la... kamrul rasyid
bangunan depan mata pun boleh tak nampak
jalan dah lalu 50 kali pun masih tak ingat
dah pesan berkali-kali pun masih boleh lupa
kena sergah sekali, demam 3 minggu

itu baru luaran, pun dah banyak cekadak
kalau tengok sampai dalam, lagi la orang menyampah
tapi bak kata azwan... ADA AKU KESAH

untuk sapa-sapa yang tak kenal
ada berani...?? silakan...!!!


-budak mengamuk-

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home